Generelle lejebetingelse i Dissing Boliger og Motel Egense

Ved brud på ordensreglerne vil lejere kunne risikere bortvisning med øjeblikkelig virkning og gebyr for udbedring. 

Indflytning: 

  • Lejemålet vil være rengjort ved ankomst, og skal afleveres rengjort og ryddeligt. 
  • Nøgler vil blive udleveret efter indbetaling af indskud og leje. 
  • Ordensregler vil være til rådighed i lejemålet. 

Ophold: 

  • Begræns dit forbrug af el, vand og varme: 
    • Luft ud en gang om dagen i lejemålet & sluk for varmen imens.
    • Udlejer forbeholder sig ret til at regulere huslejen i tilfælde af et unormalt forbrug – det være sig el, vand og  varme. Der opkræves der et særskilt tillæg i den pågældende periode. 
  • Opfør dig respektfuldt og hensyntagende over for andre beboere og naboer – undgå støj:
    • Efter kl. 21.00 skal der være rolig i fællesarealer i respekt for naboer og andre lejere, evt. dispensationer skal være givet forudgående af undertegnede. 
    • Ved brug af køkken og vaskeforhold, tag da hensyn til andre lejere og deres behov for at gøre brug af samme.  Undgå at blokere unødigt for andre lejere. 
  • Indtagelse af alkohol skal ske i respekt for andre beboere:
    • Utilstedelig opførsel pga. alkohol accepteres ikke og kan risikere øjeblikkelig bortvisning. 
  • Indtagelse af euforiserende stoffer/hash/joint er ensbetydende med bortvisning uden varsel:
    • Evt. overtrædelse vil medføre gebyr og afregning af genopretning af lejemålet. 
  • Rygning i lejemålet er ikke tilladt:
    • Ingen rygning i lejemålet, Ingen cigaret-skodder på matriklen & tag hensyn til andre, hvis du ryger.
    • Evt. overtrædelse vil medføre gebyr og afregning af genopretning af lejemålet. 
  • Parkering:
    • Parkering kun på opmærkede arealer.
    • Kør roligt og forsvarligt på matriklen KUN på markerede vejanlæg. 
  • Renholdelse i lejeperioden:
    • Man er selv ansvarlig for at holde sit lejemål ryddeligt og rengjort samt de benyttede udenomsarealer i  lejeperioden, hvis vi vurdere rengøring ikke er optimal, har vi ret til at kontakte lejers firma med billede  dokumentation og hvis den efterfølgende ikke bringes i orden, opkræves der for rengøring af lejemålet.
    • Der kan tilkøbes rengøring hos os – spørg om tilbud herpå. 
  • Inspektion
    • Vi forbeholder os ret til at komme på uanmeldt inspektion for at sikre en ordentlig standard på vores ejendom,  det være sig rengøring, rydning, udenomsarealer, sortering af affald etc.
    • Affald skal følge gældende affaldsregler – ved klage/påbud/gebyr som følge heraf opkræves der  gebyr for lejere. 
  • Linnedpakke
    • Lejemål kan være opredt og med håndklæder ved ankomst – i så fald opkræves 200 dkk/person.
    • Linned og eget tøj kan vaskes af beboere i vaskefaciliteter bestående af vaskemaskiner, tørretumblere og  vaske/tørretumblere. Ny linnedpakke bestilles igennem lejeperioden. 

Fraflytning: 

  • Opsigelse 
    • Opsigelse og fraflytning skal ske inden næstkommende opkrævning, der betales den aftalte pris for hele  lejemålet ved booking, prisen der er aftalt inden booking, er afstemt efter antal døgn bookingen varer og der  gives derfor ikke refusion ved fraflytning før ophør.
  • Krav til fraflytning
    • Rengøring og oprydning er et krav til lejere igennem hele lejeperioden, ligesom lejemålet skal afleveres  ryddeligt og rengjort ved afrejse samt alle nøgler afleveres i intakt stand.
    • Rengør fællesarealer, vaskerum (vaskemaskine og tørretumbler) og køkken, (ovn, mikroovn, køleskab, fryser,  opvaskemaskine, mm.) og bad (wc, bruser, håndvask, mm.) 
  • Indskud
    • Indbetaling af indskud har til formål at dække udgifter til en slutrengøring i boligerne.

    • Ved udbedring af skader i lejemålet forbeholder vi os ret til at opkræve et gebyr herfor til dækning af skaden.

Misbrug / Mislighold / Manglende renholdelse 

  • Ved mangelfuld aflevering af lejemålet og nøgler vil udgift til evt. udbedringer blive faktureret.
  • Ved misbrug af forhold, inventar og installationer opkræves gebyr for udbedring af forholdene ved afrejse.