Generelle lejebetingelse i Dissing Boliger og Motel Egense
Ved brud på ordensreglerne vil lejere kunne risikere bortvisning med øjeblikkelig virkning og gebyr for udbedring.
Indflytning:::
- Lejemålet vil være rengjort ved ankomst, og skal afleveres rengjort og ryddeligt.
- Nøgler vil blive udleveret efter indbetaling af indskud og leje.
- Ordensregler vil være til rådighed i lejemålet.
Ophold:
- Begræns dit forbrug af el, vand og varme:
- Luft ud en gang om dagen i lejemålet & sluk for varmen imens.
- Udlejer forbeholder sig ret til at regulere huslejen i tilfælde af et unormalt forbrug – det være sig el, vand og
varme. Der opkræves der et særskilt tillæg i den pågældende periode.
- Opfør dig respektfuldt og hensyntagende over for andre beboere og naboer – undgå støj:
- Efter kl. 21.00 skal der være rolig i fællesarealer i respekt for naboer og andre lejere,
evt. dispensationer skal være givet forudgående af undertegnede. - Ved brug af køkken og vaskeforhold, tag da hensyn til andre lejere og deres behov for at gøre brug af samme.
Undgå at blokere unødigt for andre lejere.
- Efter kl. 21.00 skal der være rolig i fællesarealer i respekt for naboer og andre lejere,
- Indtagelse af alkohol skal ske i respekt for andre beboere:
- Utilstedelig opførsel pga. alkohol accepteres ikke og kan risikere øjeblikkelig bortvisning.
- Indtagelse af euforiserende stoffer/hash/joint er ensbetydende med bortvisning uden varsel:
- Evt. overtrædelse vil medføre gebyr og afregning af genopretning af lejemålet.
- Rygning i lejemålet er ikke tilladt:
- Ingen rygning i lejemålet, Ingen cigaret-skodder på matriklen & tag hensyn til andre, hvis du ryger.
- Evt. overtrædelse vil medføre gebyr og afregning af genopretning af lejemålet.
- Parkering:
- Parkering kun på opmærkede arealer.
- Kør roligt og forsvarligt på matriklen KUN på markerede vejanlæg.
- Renholdelse i lejeperioden:
- Man er selv ansvarlig for at holde sit lejemål ryddeligt og rengjort samt de benyttede udenomsarealer i
lejeperioden, hvis vi vurdere rengøring ikke er optimal, har vi ret til at kontakte lejers firma med billede
dokumentation og hvis den efterfølgende ikke bringes i orden, opkræves der for rengøring af lejemålet. - Der kan tilkøbes rengøring hos os – spørg om tilbud herpå.
- Man er selv ansvarlig for at holde sit lejemål ryddeligt og rengjort samt de benyttede udenomsarealer i
- Inspektion
- Vi forbeholder os ret til at komme på uanmeldt inspektion for at sikre en ordentlig standard på vores ejendom,
det være sig rengøring, rydning, udenomsarealer, sortering af affald etc. - Affald skal følge gældende affaldsregler – ved klage/påbud/gebyr som følge heraf opkræves der
gebyr for lejere.
- Vi forbeholder os ret til at komme på uanmeldt inspektion for at sikre en ordentlig standard på vores ejendom,
- Linnedpakke
- Lejemål kan være opredt og med håndklæder ved ankomst – i så fald opkræves 200 dkk/person.
- Linned og eget tøj kan vaskes af beboere i vaskefaciliteter bestående af vaskemaskiner, tørretumblere og
vaske/tørretumblere. Ny linnedpakke bestilles igennem lejeperioden.
Fraflytning:
- Opsigelse
- Opsigelse og fraflytning skal ske inden næstkommende opkrævning.
- Krav til fraflytning
- Rengøring og oprydning er et krav til lejere igennem hele lejeperioden, ligesom lejemålet skal afleveres
ryddeligt og rengjort ved afrejse samt alle nøgler afleveres i intakt stand. - Rengør fællesarealer, vaskerum (vaskemaskine og tørretumbler) og køkken, (ovn, mikroovn, køleskab, fryser,
opvaskemaskine, mm.) og bad (wc, bruser, håndvask, mm.)
- Rengøring og oprydning er et krav til lejere igennem hele lejeperioden, ligesom lejemålet skal afleveres
- Indskud
- Indbetaling af indskud har til formål at dække udgifter til en slutrengøring ved afrejse.
- Ved udbedring af skader i lejemålet forbeholder vi os ret til at opkræve et gebyr herfor til dækning af skaden.
- Der betales for hele lejemålet ved booking, og der gives ikke refusion ved fraflytning før ophør.
- Misbrug / Mislighold / Manglende renholdelse
- Ved mangelfuld aflevering af lejemålet og nøgler vil udgift til evt. udbedringer blive faktureret.
- Ved misbrug af forhold, inventar og installationer opkræves gebyr for udbedring af forholdene ved afrejse.